natasza1984
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:36, 27 Sty 2007 Temat postu: DYDAKTYKA-wszystko co trzeba do konspektu:D |
|
|
Skoro nasz wariat milowy nie uspokoił się i dalej szaleje po skrzynce kasując co mu pod łapy podejcie postanowiłam zssumowć tutaj wszyskie informacje potrzebnae do napisania i wysłania konspektu Trochę późno ale może się jeszcze komuś przydadzą
ABY NAPISAĆ:
Cele lekcji:
Czy prawidłowo określiłeś cele lekcji?
Czy uwzględniłeś wszystkie cele wprowadzone w danym dialogu, a zwłaszcza cele komunikacyjne?
Czy prawidłowo sformułowałeś temat lekcji? Jaki jest temat podany uczniom? Jaki jest temat zapisany w dzienniku?
Czynności przygotowawcze:
Czy uwzględniłeś wszystkie niezbędne stałe elementy lekcji?
Czy wykorzystałeś np. sprawdzanie obecności dla powtórzenia wiadomości? Wprowadzenia w temat lekcji?
Czy w trakcie kontroli wiadomości zadbałeś o skupienie uwagi pozostałych osób na wypowiedziach odpowiadających uczniów?
Przygotowanie do wysłuchania dialogu:
Czy ułatwiłeś uczniom zrozumienie dialogu (poprzez np. analizę obrazka, rozmowę na temat wydarzeń „z poprzedniego odcinka”, analizę skryptów komunikacyjnych)?
Czy mogli oni sformułować hipotezy dotyczące treści dialogu?
Czy zadbałeś o zainteresowanie?
Czy powtórzyłeś znane słownictwo?
Czy uczniowie dostali pytania-zadania, na które mają szukać odpowiedzi podczas pierwszego odsłuchu?
I odsłuchanie dialogu (w całości):
Czy sprawdziłeś odpowiedzi dot. zdanych poleceń?
II odsłuchanie (praca z kolejnymi fragmentami – zrozumienie oraz ćwiczenia wdrażające):
Czy podział dialogu na fragmenty jest celowy i sensowny?
Jakie zastosowałeś techniki ułatwiające zrozumienie nieznanych słów i zwrotów?
Czy zadbałeś o ich różnorodność?
Czy przygotowałeś ćwiczenia wdrażające dla wszystkich istotnych nowych struktur/słów?
Czy zadbałeś o ich zróżnicowanie?
(powtarzanie w grupach/parach/indywidualnie, technika kończenia zdania/wędrującego pytania-odpowiedzi, zmiana intonacji zmieniająca intencję komunikacyjną wypowiedzi, zmiana osoby [>formy grzecznościowe], mini-dialogi, substytucja wybranych elementów)
Ćwiczenia w mówieniu swobodnym (jeu de roles):
Czy polecenie jest jasne i określa dokładnie, czego oczekujesz?
Czy zaproponowana sytuacja wypowiedzi jest interesująca – odwołuje się do doświadczenia życiowego uczniów i/lub pozwala im rozwinąć kreatywność, wyobraźnię?
Czy w trakcie odpowiedzi poszczególnych uczniów zadbałeś o skupienie uwagi reszty grupy (ćwiczenie rozumienia ze słuchu)?
Zakończenie lekcji:
Czy upewniłeś się, czy wszystko jest zrozumiałe dla uczniów?
Czy podsumowałeś lekcję? Uświadomiłeś, czego się dzisiaj nauczyli?
Czy zadałeś zadanie?
Pytania ogólne:
Czy uczniowie są świadomi celu lekcji?
Czy ilość czasu przeznaczona na poszczególne ćwiczenia jest odpowiednia?
Czy Twoje polecenia są jasne i zrozumiałe? Czy wprowadzenie języka polskiego jest niezbędne?
Czy zadbałeś o poprawność językową poleceń w języku obcym?
Czy wykorzystujesz gesty dla przekazania polecenia? Technikę imitacji?
Czy poruszasz się po klasie? Czy robią to uczniowie?
ABY WYSŁAĆ:
[link widoczny dla zalogowanych] -skrzynka zazwyczaj przepełnona
[link widoczny dla zalogowanych] -alternatywny i działający mail
Post został pochwalony 0 razy
|
|